Simon Saanum

Vinst

Matchen igår blev ett riktigt krig.. Min motståndare, som det också visade sig senare var från Sverige han med, var en 5a längre än mig och aningen tyngre kan jag tänka mig.. Det var ingen invägning men båda hade sagt att vi vägde 84 om jag förstått de rätt, dock vägde jag 82,5 på morgonen.. Hur som helst gjorde jag Wai Kru och sedan var matchen igång.. Han träffade mig med ett par knän i första ronden som tog riktigt hårt.. Båda kämpade hårt och stundtals var det ett riktigt röjarslagsmål men i fjärde ronden stoppade jag honom med en rak höger.. I rondvilan mellan 3 och 4e var ja helt jävla slut, kroppen sa nej och benen kändes som att jag hade sprungit backintervaller i 3 timmar. Jag är glad att jag inte gav upp även om det kändes som att jag ville det.. 

På bilden ovan har jag precis vunnit matchen och någon kommer upp mot ringrepen och ställer frågan What do you think about Thaiboxing? Jag svarar: just now (tunga andetag) not good, i have pain but it feels amazing to win.. Hahaha



Idag mår jag som jag förtjänar antar jag, lite ond och svullen näsa, högerhanden/handleden värker och båda skenbenen och foten på högra sidan har fått sig rejäl mangling.. Hela kroppen känns för övrigt lite manglad, tror jag fick mig en hjärnskakning eller något för jag mådde illa efter matchen, huvudvärk och kändes som att jag skulle spy. Inatt har jag också svettats som faan, dessutom pratat i sömnen sa Frank. Han hade gått över till ett annat rum och lagt sig för att jag yrade. 
Det blev nog en rejäl påfrestning för kropp och knopp 

Dejan som jag tränar med gick också match men förlorade tyvärr.. Han gick mot en thai som hade ca 120 matcher..


Vi gick ut och lyxade lite på kvällen med chips, choklad, glass och sprit :)

God natt 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: