Simon Saanum

Khao Yai Thiang

Hej. Jag och Boyka var på två olika gym och vi var väl inte riktigt nöjda, dessutom kunde vi inte hitta något boende som vi var nöjda med(oftast för dyrt). Vi bodde tre nätter på hotel och drog i de trådar vi kunde för att hitta ett gym som vi skulle känna oss nöjda med.. En thailändare vid namn Peck hjälpte oss och man skulle väl kunna kalla honom en maneger. Han finns där om man behöver hjälp, han ordnar matcher och har ett sjukt stort kontaktnät inom thaiboxning..
Men sedan bestämde vi oss för att åka upp i bergen till en by eller område som heter Khao Yai Thiang (ca 3 timmar norr om Bangkok) och träna på Kem Muay Thai Gym, dock är det lite dyrare än vi tänkt. 

Vi har nu varit här i två dagar och träningen är super.. Det är mitt ute i ingenstans kan man säga. Finns ju många andra som bor här och små matställen och affärer men ändå lugnt och skönt. På bergstoppen mitt emot finns en moské som har böneutrop 4 gånger om dagen och 80 procent av de som bor här är muslimer. 
Det är en resort kan man säga, som ligger i sutteräng. Mat 2 gånger om dagen men om vi är hungriga så behöver vi bara säga till någon eller ta vad som finns.. Det är en mycket mer familjär känsla här än på Sitsongpeenong då vi umgås och äter ihop med tränarna och de andra thailändarna.

Igår var vi ute och åt på kvällen för att två killar från Australien som bott här några veckor ska åka till Sitsongpeenong och träna.. Det gymmet vi är på nu är ett dottergym kan man väl säga, till Sitsongpeenong. Och Kem fightas fortfarande för dom även om han har sitt eget gym här uppe.
Så nu när dom åkt är det bara jag och Boyka som är "turister" här.. Mattias är en annan västerlänning som också är här men han har liksom Kem kontrakt med Sitsongpeenong. Mattias är 21 år och har bott i Thailand sedan 14 års ålder och pratar flytande Thailändska. Jag tror han är ifrån Italien.

Jag har fortfarande ont i foten och lite andra småskavanker sedan matchen men det är på bättringsvägen :)

Saknar Sverige lite ibland och längtar hem till er där hemma.. Seding some love. PoK 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: