Simon Saanum

Matcher, vänner åker hem och förkylning

Ja i lördags var det stor matchdag för oss faranger här.. 4 st som har vart här och tränat 3-4 veckor gick match.
Två av dem åkte med de övriga hänget ca 2 timmar utanför Bangkok och båda vann sina matcher.. Jag följde med de övriga två då en av dem är min rumskamrat Ivan här på campet..
Det var jag, Ivan, Cori från Kanada och två av våra tränare här på gymmet..

Väl där blev det lite brådis och Ivan skulle in i ringen om 1 match.
Den ena tränaren lindade hans händer och sedan hjälptes vi åt att smörja in honom med vasselin och boxningslinement.. Man använder vasselin i armhålorna och halsen för att inte linementet ska bränna för mycket om det hamnar där.. Men man använder också vasselin över hela kroppen så att linementet stannar kvar längre och så att man blir halare till matchen.. 

Eftersom jag då är lite större än norm så gick jag först och bredde väg åt Ivan och tränare och väl i ringhörnan visade det sig att en av tränarnas bröder som vi inte träffat förut ska coacha Ivan.. Och han ger mig en av coachvästarna.. Det gick rätt så fort allting och vi tog han om Ivan i rond pauserna och skrev på honom i ronderna och i tredje ronden avslutade Ivan matchen med ett knä i mellangärdet på sin thailändske motståndare.. Vilken lycka

Dags för fight nr två och Cori kände sig redo och nervös.
Även här gick jag först och fick också i denna fight vara coach i ringen.. 
Liksom förra fighten tog vi han om våran kämpe i pauserna och härjade i ronderna.. Denna fight var mer långdragen men vilket krig och Cori gjorde bra ifrån sig som även han fightades mot en thai..
I fjärde ronden får han ner sin motståndare på räkning med hjälp av sina många och väl placerade knän.. 
Han motståndare är inte kapabel att fortsätta fighten och det blir vinst för Kanada..

Det var sjukt god stämning och både Ivan och Cori tackade personligen sina motståndare efter matchen.. Det är otroligt mycket respekt i den här sporten och det är därför jag älskar den och tycker den är så vacker

Jag känner mig väldigt ärad att jag fick chocha mina vänner i matcherna i lördags.. Och speciellt Ivans match. Jag kände också hur tacksam han var och han tackade mig flera gånger senare på kvällen..

I lördags slogs också en kille som tränat här på Sitsongpeenong i ca tre veckor, om sitt andra bälte och titel som Australia lbkf champion.. Också han vann
Det blev alltså 5 vinster av 5 möjliga för min vänner i lördags :)

På söndagen var det tyvärr dags för Ivan att åka hem till Ryssland..
Vi båda har siktat in oss på att göra nästa resa i höst. Dock tänker jag inte vara borta lika länge som denna gång medans Ivan tänker stanna ca ett halvår..

Jag återgick till träning på måndagen och kände mig lite urpumpad på kvällen fastän jag inte tränat hårt. På tis morgon var jag DYNGFÖRKYLD..

Ah, så jag har legat förkyld sedan dess och inte kunnat träna.
Imorgon (torsdag) ska ja ändå träna lite lätt på morgonen.. 

Senare på dagen så åker jag till Hat Yai för att hälsa på
Mien och familjen innan jag åker hem.. Har bokat nattåg så vi får väl se hur de går :)

Cori till vänster Ivan till höger
Precis efter matchen


Bild på campet från gatan

Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: