Simon Saanum

Tack och hej KL

Jag tog som planerat in på lyxhotell igår. Jag hade ju hittat ett hotell på nätet som hade det jag önskade till ett pris som jag tyckte var överkomligt.. (100RM som är valutan här, är 220-230kr)
När jag kom till hotellet kostade det inte 271RM utan 440RM.. Ae då gick ja till hotellen som låg på samma gata men ingen hade relax och bastu som detta hotell så jag gick tillbaka och pratade men en kille i receptionen för att kunna få ner priset. Ja, om du bokar via internet kan du få billigare 300RM men då var det inte ens frukost inkluderat. 
Efter lite om och men fick jag ett pris på 370RM där allt var inkluderat.. Jaha varför sa han först 440 då ?
Ja ja det får bli så och jag betalade och gick till rummet. Oj oj oj det var en lägenhet rent ut sagt. Badkar, dusch, "kök" två sängar och fåtöljer.. Riktigt nice! Sen gick jag till gymmet och svettades lite, sedan till poolen och äntligen bastu ! BATSUJÄVELN ÄR TRASIG 😡 ångbastun fungerade, dock klen men fick duga.. 
Med allt som detta hotell kunde erbjuda, två squash planer, lyx rum, lyx mat, relax, stort poolområde, lyx lyx lyx och dyrt. Så är bastun ur funktion. Va fan!!!
Jaja på kvällen tog jag mig till den kanske mest exklusiva baren i KL, Skybar på Traders Hotel. Därifrån kan man se ut över KL och skåda twin tower.
 

Jag glider in där i mina neongröna jogging skor som inte längre är så mkt neon på grund av att dom är så skitiga, i mina mörkblå backpacker shorts som jag använt utan att tvätta i en vecka och en reklam T-shirt från Sitsongpeenong gym. Dessutom med en sån där snygg halvstor magväska snett hängandes på ryggen. Verkligen pricken över i:et i turist. 
Och vad händer. Jag blir nekad i dörren! Dock inte för min klädsel utan för att jag inte kan legitimera mig (21 års gräns). Jag försöker ju självklart övertala vakten men jag får åka och hämta mitt pass på hotellet och dörrvakten och jag blir sedan kompisar 😊

Väl inne beställer jag ett glas rödvin och en öl, tar ett lysande ståbord och ser mig om. Det är rätt så mkt fönster och en lång pool mitt i lokalen, det sitter folk överallt i sittgrupper och många är här för att se utsikten. De flesta är snyggt klädda med lackskor och skjorta och mitt klädval är långt ifrån medel men jag har ialf modet att komma som mig tänker jag, även om jag hade trivts i att klä upp mig. Jag blir ju så snygg! 


Jag tar lite foton, dricker ur och lämnar. 
Letar upp ett ställe jag sett dagen innan som hade buffé men ca 10 olika kötträtter och ca 5 olika grönsaksrätter och efterrätt såklart. Riktigt gott !
Inatt sov jag som en kung och tog en simtur i poolen innan frukost. Det var en gigantisk frukost med mycket varierat. Fans en kock som stod och gjorde omelett och man fick säga vad man ville ha i. 
Efter den gigantiska frukosten (som blev för mycket) skulle jag ta mig an spat. 
Jag trodde ju att skulle ingå men det kostade 180RM och uppåt så jag blev snål och checkade ut istället. 

Jag har beställt en bussbiljett kl 23 ikväll och jag kommer till Hat Yai kl 9 imorgon. 


Det börjar närma sig jul. Tack underbara dagar i Kuala Lumpur, Malaysia och imorgon kommer jag "hem" till Thailand igen. Imorgon är det också en vecka kvar tills jag åter är på svensk mark. Känns gött

Nu sitter jag på Starbucks med en kopp kaffe och ska slå ihjäl timmarna tills bussen går på att gå på marknad



Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: