Simon Saanum

Mot Hua Hin

Tillbaka i Thailand och bussresan gick utan vidare komplikationer. Jag tog en taximoppe till Big C (varuhus/köpcentrum) och tog en 2 timmars massage för 100 kr. Det kändes riktigt gött efter bussresan.
Sedan möttes jag av Miens ena dotter och vi åkte hem till dom. På kvällen bjöd jag flickorna (Miens döttrar och fru) på seafood på en resturang i grannstaden Songkhla. Vi åt stora räkor och två olika sorters fisk. 




Idag åkte vi till tågstationen för att köpa mig en biljett till Hua Hin för jag ska åka och hälsa på Peter och Anja. Peter är Lasses (min extrafar) kusin och Anja är hans fru från Thailand. För er som inte har vart med från början så har dom hjälpt mig med kontakter och mkt annat i Thailand. Det var mycket på grund av detta jag vågade ta det första steget mot Thailand och vart jag idag har hamnat. Nog om det
På hemvägen stannade vi till på morgonmarknaden och köpte ägg och grönsaker. Köpte färsk riven kokos och gjorde kokosmjölk. Man lägger kokosen i en bunke och häller på lite vatten och sedan pressar man och arbetar så man får ut själva "mjölken" i vattnet.. 
Så de blev omelett och till efterrätt banan ägg och kokos pannkaka med kokosmjölk till. 

Jag älskar att få handla egna råvaror och göra min egna mat. När jag ställer mig i köket tittar dom fascinerande på vad jag gör och plötsligt blir det väldigt många ärenden till baksidan (genom köket). Både omeletten och desserten blev omtyckt och efterrätten fick bli en ny rätt tyckte Noi, Simon roti. Det ni !

Förutom detta har jag efter denna resa mycket nya idéer på matlagning. Det är ju rätt kul att laga god mat och jag är ju alltid hungrig så de är perfekt!

Nu sitter jag på tåget mot Hua Hin. Som tur är ska jag säga, är tåget försenat så jag kommer vara framme ca 6 och inte halv 4 inatt. Det blir några extra timmars sömn.

Ha en bra 3e advent folkens :)


Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: