Simon Saanum

1a advent

Detta skrevs i söndags men jag har haft dåligt med wi-fi så därför postar jag det nu..

Tiden går och dagarna flyter samman. Vi sover, tränar och äter.
Det problemfria livet vi lever har även det sina kontraster och det känns lustigt att man alltid saknar någonting i livet. Det är fel att säga att jag inte är nöjd och tillfreds men ändå har denna vecka vart en rejäl brottningsmatch med hemlängtan och därav dålig motivation men genom att helt enkelt acceptera och tycka att det är rätt gött att längta efter familj så har det gått bättre de senaste dagarna. 

Träningarna är för det mesta samma varje pass och det är här motivationen har vart dålig. Men med motiverande tankar som att det är bara 3 veckor kvar tills jag får se mitt vackra Norden och underbara familj igen så har jag ändå tränat hårt.

En annan mer påtaglig motgång är faktiskt maten. Man kan ju tro att dom äter en bra kost här och grunden är säkert sådan men tyvärr smaksätter dom allt med socker och andra pulver och skit. Allt, ALLT är socker i och det gör mig galen. 
När jag är hemma brukar jag inte bry mig så mycket om någonting inte är särskilt gott för jag är av åsikten att det bör inte vara därför vi ska äta. Vi bör fylla på hälsodepåerna och inte energidepåerna när vi äter. Men dom förstår helt enkelt inte att socker är farligt. För någonting som smakar gott kan väl inte vara farligt ?
Dessutom är dom rädda för mättat fett men steker/friterar/kokar gärna allt som ska tillagas i olja. Palmolja och majsolja och annan skit olja och detta oroar mig mycket. Detta höga intag av omega6 kommer slå tillbaka en dag.
Själv försöker jag äta av det jag anser vara av bättre kvalitet och väljer oftast att inte äta av "skräpmaten".
På vissa köpcentrum/stora matbutiker så kan man hitta mat av bättre kvalitet och vi har beslagtagit en kyl här så vi har kunnat buffra upp med lite ost och skinka, broccoli och blomkål och annat som dom annars inte äter särskilt mkt av (det är ju inte sött eller starkt) 

Planen för den kommande veckan ser ut enligt följande: 
Ons kl 8 åker jag, Boyka, Kem och Bunung till Bangkok så dom kan göra sin invägning inför torsdagens match. Boyka och Bunung ska nämligen gå match den 4 som är kungens födelsedag och det är tydligen stort att få göra. 
Vi sover i Bangkok tills den 5e och då ska jag åka till Hat Yai för att träffa
Mien och hans familj och den 9e kommer Peter. Jag tänkte umgås med honom ett par dagar och sedan får vi se vad den sista veckan har att erbjuda. Kanske en sista träningsvecka eller öluffa.. Jag och Boyka har även pratat om en tripp till Singapore men inget bestämt än.. 





Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: